Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Windows 11 si boxa portabila - de...

Angajarea unei persoane de 18 ani...

Depunere declaratie unica PFA - i...

Situatie mostenire
 Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 

Combinã frigorificã „verde” !

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#19
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011

 Viorelsolar, on 05 septembrie 2014 - 10:19, said:

După succesul pe care l-am avut cu motocoasa electrică DIY pe care o folosesc ori de câte ori am nevoie prin curte,a venit rândul să mă ocup de modificarea și motorizarea unei combine frigorifice de 213 litri cu un compresor brushless cu magneți permanenți model Danfoss BD 35F 12-24V detecție de tensiune automată prin controller pe care-l pot alimenta din doi acumulatori înseriați.Am cumpărat la second hand un compresor Danfoss BD 35F demontat de pe o ladă frigorifică de tir care a avut un accident urât pe care am plătit 5 mil lei vechi,un preț bun zic eu dacă luăm în calcul cât costă un astfel de compresor vândut pe ebay :http://www.ebay.com/...=item43c7f50552 .L-am primit acasă dar am fost pe punctul de a-l retrimite înapoi fostului proprietar pentru că nu funcționa și atunci m-am înarmat cu răbdare și am extras toate documentele necesare de pe internet pentru a vedea cauza defectului și a fost simplu să-l aflu pentru că fiind dotat cu un controller inteligent am legat o diodă led pe bornele de service și am numărat de câte ori se stinge și se aprinde până la pauză.Am aflat din tabelul cu interpretări de probleme tehnice ca este eroarea „Motor start error”și nu mai era nimic de făcut decât să-l decapsulez (tăiat capacul) să văd care-i cauza,asta după ce am vorbit cu fostul proprietar care a fost de acord să-l decapsulez,iar în cazul că nu se putea remedia defectul să-l expediez așa cum era să-mi returneze banii.L-am tăiat cu mare atenție pe marginea sudurii cu un polizor unghiular mic cu pânză de 1mm după ce am discutat în prealabil cu niște frigotehniști de meserie de pe topicul „Depanare frigidere” să-mi confirme dacă se pot repara astfel de compresoare și dacă nu le afectează cumva bobinajul în timpul sudurii la închiderea capacului și mi-au zis băieții că pe timpul răposatului se mai reparau compresoarele și în astfel de mod,rebobinare,deblocare piston etc.Până la urmă am dibuit defectul,mufa de plastic din interior care alimenta motorul cu magneți permanenți era ieșită din cauza unui șoc puternic pe care l-a avut acest compresor în urma unui accident auto.I-am „înfipt” mufa la loc și câteva picături de codez să nu mai iasă în veci și apoi i-am pus capacul la loc și pentru că sunt sudor specializat și lăcătuș mecanic l-am sudat cu electrozi bazici apoi l-am vopsit și nici nu se cunoștea că a fost decapsulat.Am cumpărat o ladă frigorifică italiană de ocazie care arăta ca nouă dar pierduse freonul și omul și-a cumpărat alta,i-am dat jos compresorul original și l-am montat pe ăsta Danfoss BD35F care s-a potrivit perfect în locul celui original în schimb am întâmpinat probleme la termostat pentru că a trebuit să-l demontăm pe ăla italian fiind unul electronic care lucra pe tensiunea de 220V~ și am pus unul mecanic convențional cu contacți,mi-a rămas de rezolvat iluminatul în frigider care trebuie să-l fac cu o bandă de led-uri din alimentarea frigiderului de 12- 24V,folosind un convertor DC-DC step down care îmi permite să reglez atât tensiunea din 12-24V în cca.10V dar să limitez și curentul pentru alimentare pe led-uri care este mai critică.Toată investiția în acest frigider „solar” m-a costat exact 8 mil.lei vechi adică : Compresorul Danfoss BD35F împreună cu unitatea electronică de control 5 mil cumpărat de pe olx.ro,combina frigorifică 1.3 mil.,lucrarea la frigotehnist 1.7 mil,iar lucrătura mea de reparație mufă,sudură,vopsire,testare electronică,nu se mai pune că asta am făcut-o din plăcere și pasiune Posted Image . Iată fotografiile cu combina mea frigorifică de 213 litri model ARDO,modificată și „motorizată” cu compresorul Danfoss BD 35F pentru a deveni o „vedetă frigorifică fotovoltaică” dar și ecologică pe deasupra pe care o voi transporta cu rulota în vacanțe,ori de câte ori voi pleca hai-hui cu familia ! Posted Image .Consumul este destul de mic din ceea ce veți vedea în fotografii pe watt-metru,dar nu-mi fac probleme că la mine oricum curentul este moka,voi reveni și cu un filmuleț pe care-l voi urca pe youtube.Posted Image Prima imagine de sus în stânga este starea în care am găsit acea mufă de plastic ieșită din slotul de alimentare,un defect de concepție al fabricantului care putea totuși să pună o siguranță acelei mufe,sau o mufă cu clipsuri care nu permitea să iasă niciodată !
Viorele, eu sunt cam zgarcit cu laudele, dar tu le meriti cu varf si indesat! Uita-te cu atentie la motor, si zi daca nu seamana cu cel asincron, alimentat la 230V. Doar ca difera bobinajul si rotorul. Banuiesti la ce ma gandesc ?

#20
pisicamatache

pisicamatache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,502
  • Înscris: 28.01.2011
Vazand pozele cu compresorul desfacut, m-am gandit ca nu ar fi chiar imposibil transformarea unui compresor obisnuit, cu motor asincron, alimentat la 230V/50Hz, in compresor cu motor brushless. Ar trebui desfacut compresorul, exact cum ai facut tu, apoi demontat motorul. Statorul ar trebui rebobinat, iar rotorul, ori micsorat la strung, ori gaurit la freza, apoi montati magneti, pentru a obtine patru poli. Exact cum se procedeaza cu un motor asincron, modificat in generator sincron cu magneti permanenti. Aici trebuie un meserias sa calculeze cate spire ar trebui, pentru 12V, 24V, 36, etc. Alimentarea motorului s-ar putea face cu un controler pentru motoare brushless de biciclete sau scutere electrice. Exista pentru diverse tensiuni, de la 24V in sus si  diverse puteri, de la 200W, pana peste 1Kw, iar pe ebay sunt chiar ieftine.

#21
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dã sfaturi numai celor ce știu sa le primeascã”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 pisicamatache, on 06 septembrie 2014 - 13:53, said:

Viorele, eu sunt cam zgarcit cu laudele, dar tu le meriti cu varf si indesat! Uita-te cu atentie la motor, si zi daca nu seamana cu cel asincron, alimentat la 230V. Doar ca difera bobinajul si rotorul. Banuiesti la ce ma gandesc ?

Eu știu că este posibil,și eu m-am gândit cât de simplu poate fi construit un astfel de motor,chiar am scris acu” vreun an pe topicul „depanare frigidere” că acest motor poate fi reprodus Diy,chiar mai performant decât acest Danfoss BD 35F,folosind magneți de neodymium N35-40 care nu suferă de demagnetizare la temperaturi de peste 80°C,iar ca și controller trifazic este plin ebay-ul de tot felul de modele și tensiuni pentru scutere și biciclete electrice !,categoric 100% este  posibil de reprodus cu ceva îndemânare electromecanică și cunoștințe de electronică în rest trebuie multă ambiție și pasiune.Și eu vreau să găsesc un compresor ars de calitate la care partea mecanică să fie perfectă,iar motorul să aibă o bună compresie să încerc să-mi construiesc unul,pentru că magneți de neodymium am 24 buc 40x20x10mm.pe care-i țin de pomană.Am măsurat consumul în 24 de ore cu un wattmetru pe combina mea ARDO iar acesta a fost de 820Wh nici măcar 1Kwh pentru o combină de 213 litri ceea ceea ce ar însemna că se încadrează ca și consum de energie în categoria combinelor frigorifice la clasa A spre A+,deci un consum foarte bun ținând cont de curentul „moka”care provine de la panouri fotovoltaice,iar din calculul meu rezultă că un singur panou fotovoltaic de 150-200Wp ar fi suficient pentru încărcarea unui acumulator de cca.100Ah chiar și pe timp închis,pentru funcționarea non-stop al acestei combine frigorifice.Posted Image

Edited by Viorelsolar, 06 September 2014 - 22:19.


#22
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dã sfaturi numai celor ce știu sa le primeascã”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Iată cât costă o combină frigorifică waeco cu compresor Danfoss :http://www.okazii.ro...arci-a130450123 ,cu specificația că eu am investit mai puțin de 200€ pentru a realiza una aproape identică în capacitate,respectiv 213 litri răcitor + frigider.Posted Image

Edited by Viorelsolar, 11 September 2014 - 22:44.


#23
johnnie_driver2000

johnnie_driver2000

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 31.12.2011
Motoare brushless si regulatoare se gasesc in magazinele (on-line) de modelism. sunt de diferite forme, dimensiuni, usoare, puternice, fiabile si mai ales economice (randament mult superior celor cu perii).

#24
qualifying

qualifying

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 16.09.2014

 johnnie_driver2000, on 15 septembrie 2014 - 13:46, said:

Motoare brushless si regulatoare se gasesc in magazinele (on-line) de modelism. sunt de diferite forme, dimensiuni, usoare, puternice, fiabile si mai ales economice (randament mult superior celor cu perii).

Trebuie sa gasesti acel motor brushless care are un cuplu bun la 3000 max.4000rot/min la un consum de max.50wh,apoi adaptarile de rigoare ca acesta sa-si faca racirea în baia de ulei a compresorului si asta inseamna ca motorul nu trebuie sa aiba nici un fel de carcasa. Posted Image

#25
cornel2cornel

cornel2cornel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 22.06.2007
@pisicamatache si @viorelsolar ati mai realizat ceva experimente cu motor clasic de frigider? Este un subiect foarte fierbinte si nu e de neglijat avand in vedere ca majoritatea cu off grid cumpara invertor exclusiv pentru alimentarea unui frigider, considerand ca la momentul actual exista o sumedenie de electrocasnice mici care se pot alimenta direct pe 12v. Si cumpararea unui compresor sau frigider pe 12v nu-si justifica pretul. De la 250 de euro cat e unul pe 220v la aproape 1000 cat e unul pe 12 nu prea vad unde ar fi imensa diferenta de bani.  Deci o astfel de transformare ar duce la eliminarea banilor dati pe invertor si pierderile de putere generate prin transformarea de la 12 la 220. Ar putea fi luate in calcul, ca si motor, servodirectiile de pe autoturisme, sau mecanic pompele de inalta presiune de la diesel adaptate cu orice fel de motor?  Din cate-mi aduc aminte compresoarele de frigider scot undeva la 8 bari? Cel putin cele vechi de pe Arctic pe care le decapsulam si eu ca viorel prin anii 90 cand totul mergea la export si nu se gaseau motoare. Acuma nu mai renteaza decapsularea deoarece timpul costa bani.

L.E. Viorel, am uitat sa te felicit pentru realizare. Ambitie si curaj.

http://www.go2marine...olt-switch.html

Edited by cornel2cornel, 29 January 2015 - 15:00.


#26
CV-03-BTF

CV-03-BTF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 98
  • Înscris: 28.08.2007
Frumoasa realizare. FELICITARI. Si eu sunt, de mai multi ani, in cautarea unei solutii privind un frigider  care sa functioneze  cu alte resurse decat 220v. Am avut ocazia  sa trag cu ochiul la  un frigirer auto cu compresor si traiam cu impresia ca motorul este acelasi  cu  motoarele care functioneaza cu 220v, eventual mai mic, iar  partea electronica  doar juca rolul unui invertor performant. Acum realizez  ca de fapt este alt tip de motor. Totusi  pe anumite site  din China sunt motoare pentru frigidere auto sunt la preturi derizorii. Sa nu fie cu compresoare brushless..?  In alta ordine de idei, frigotehnistul meu ,, m-a ametit,,  la vremea respectiva ca astfel de imperechieri nu vor functiona intrucat agentul frigorific are particularitati in functie de compresor si elementul de condensare ( daca zic bine ). Cu alte cuvinte este posibil  ca figiderul sa necesite un alt tip de freon fata de compresorul brushless.  Domnule Viorel, ne puteti clarifica acest aspect..? A fost luat in considerare..? este relevant sau nu..?

#27
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,413
  • Înscris: 08.04.2020
Exista 3 feluri de motor de compresor pentru frigider, asincron monofazat, sincron monofazat similar cu pompa de evacuare de la masina de spalat, si sincron trifazat.

Cel sincron monofazat are cam acelasi randament cu cel sincron trifazat,dar deoarece pornirea nu se face cu invertor, ia curent mare la pornire, cel mai mare din toate variantele.

Dupa parerea mea felul de freon depinde  de raportul de compresie al compresorului, si mai putin de felul de motor, acum exista lazi frigorifice ieftine cu compresor inverter, este similar cu cel descris de initiator dar are alta tensiune de alimentare, in rest este la fel,  sunt foarte multumit de el, mai mult de atit poate fi alimentat cu un sir de panouri solare fara nimic altceva, modelul luat de mine consuma 20w in steady stade,  puterea lui nominala fiind 70w.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate